Klarlund: Selv historiens mest berømte måltid er blevet større – Politiken.dk

Klarlund: Selv historiens mest berømte måltid er blevet større – Politiken.dk.

 

Og det skal der sociologer til at fortælle?

 

Helt ærlig:  fjern nu problematiseringen af overvægt!   Lad det nu komme helt ude i hverdagen!  Uden alle mulige mærkelige akademisk teoretiske tankegymnastiske mellemregninger!

  1. Sæt en stopper for markedsføringstiltag af usunde madvarer
  2. Påbyd indretning af supermarkeder på en sådan måde, at forbrugeren skal bruge tid og energi på at finde de usunde madvarer.
  3. Giv reel og præcis næringsinformation!

3 ting, som er så grundlæggende, at det undrer mig, at nogen der er klogere end mig endnu ikke har tænkt tanken….men jeg er naturligvis heller ikke religionssociolog.

Og ja, der er naturligvis en diskussion om hvad der er usunde madvarer. Lad os da starte med de madvarer som ikke hører hjemme i de famøse 8 kostråd.

 

This entry was posted in Hjerne. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.