JP Mobil

http://mobil.jp.dk/forbrug/madartikel.pml?articleid=2476400

Nej nej og nej.

Det er alt det andet man indtager?

 

Så er den fremme igen…skrækhistorien om at kaloriefattige sodavand giver overvægt. Historien er blottet for al sund fornuft, men den må tilsyneladende sælge aviser eller på anden måde gøre noget for nogen…..men rigtig er den ikke!

Historien bygger på den teori om, at personen med sammenhængskraften omkring at sukkerfri sodavand øger overvægt…vel og mærke kun sukkerfri sodavand!   Sukkerholdig sodavand øger ikke overvægten.
Historien eller skulle man sige journalisterne/medierne tænker slet ikke den tanke, at en person altså indtager andre fødevarer.

Det er jo ikke sådan, at bare fordi man drikker sukkerfri sodavand, at man zombieagtig render rundt i supermarkedet og hiver fødevarer ned som ikke hører hjemme i en vægttabsfremmende adfærd….eller måske gør man det….men er det den sukkerfrie sodavands skyld?

Bestemmer man ikke over hvilke madvarer som ryger ned i kurven, køleskabet, gryden og til sidst ned igennem spiserøret?

Jeg indrømmer gerne, at der måske kan være psykologisk brobygning i tankegangen om at når nu man drikker sukkerfri sodavand, så kan sagtens blive ved med hhv. gerne æde chokoladebarer, wienerbasser, flødesovse og andre vaner man i bund og grund også ved, at man skal have ændret.
Det er dog stadig ikke den sukkerfrie sodavands skyld, at man som individ foretager den forknudring af tanker.

Der er altså intet over eller ved siden af eller under sandhed 1 i forbindelse med vægttab.

har man brug for nogen metodiske udtryk fra videnskabens verden for at forstå journalisternes forvanskning vs. forskernes konklusioner, så foreslår jeg, at man kigger forbi hos Per Brændgaard

This entry was posted in Hjerne. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.