0,6 liter flasker aka: om at falde til patten for ussel mammon

eller skulle jeg snarere skrive: falde til flasken.

Så har jeg lige læst i medierne i sidste uge, at nu lanceres en 0,6 liter sodavands-flaske.
Der er så et lille stille håb fra min side, at det så må dreje sig om light-sodavand og man udfaser de 2 liters sukker-sodavand, men det er nok ønskedrøm.

Det jeg bliver mildest talt forundret over er argumentet:

Argumentet var: Det er en stor leverandør, så det var svært at sige nej til.

Det morsomme er, at detailhandlen sidste år har lavet en nydelige 13-punkts-plan, hvor man ikke ville lancere usunde varer med større indhold end det man kendte…….Man kunne fra Dansk Supermarkeds side godt se, at 0,6 liter flasken var imod planen.

Jo, det kan godt lade sig gøre at sige nej til en stor leverandør: Nej tak!
Det er jo det som alle overvægtige får at vide, at de skal sige, når de bliver fristet til diverse easyaccess-fødevarer

så nemt er det…..og det, at Pepsi skulle være en stor leverandør….jamen, så kan den store leverandør da snildt blive til en lille leverandør.

Det viser bare den pointe jeg havde i efteråret om, at så snart detailhandlen fristes med en hurtig fortjeneste, så er de fløjtende ligeglad med deres fine plan og dermed forbrugerne.

Eller det hvad en overvægtig får, når der ædes en plade chokolade: instant gratification og så skide hul i langtids-effekten.

Skriv et svar