Man skal jo starte et sted: Mandag Morgen

Og hvad er det man skal om morgenen…og ikke kun mandage.

Spise morgenmad. Og hold da magle, der er mange muligheder.

Jeg tror, at de fleste spiser havregryn.

Prøv og lav dem til havregrød. Min oplevelse er, at man mere mæthed.

Og nu er der sikkert nogen der mener, at det skaber vildt meget opvask med gryde, grydeske og så tallerken/skål.

For det første er det ikke meget opvask, men hvofor ikke bare lave havregrøden i mikrobølgeovnen direkte i skålen.

Imorgen kommer jeg lige med nogen tal.

På den anden side: Kaloriers evige tilstedeværelse

Godt du igen kigger forbi. Som lovet, så er der en anden side på kalorier.

I den vestlige verden skal man indenfor ens egne fire vægge sjældent gå ret meget længere end nærmeste køkkenskab for at finde en kalorie.

Og jeg må også være bringeren af faktuelle oplysninger: Du har selv købt dem. Og du har sikkert også tænkt dig at spise dem.

Det er også ok.

Har du ligesom undertegnede en overvægt på MBL, jamen så er det nok en superide at lave om på hvad du indtager.

Det er nemlig fremgangsmåden, når du vil smide kiloene.

Som antydet i indlægget fra igår, så er det nemlig meget nemmere at spise sig til et vægttab end at motionere sig til det.

Ideen med at skabe et kalorieunderskud gælder nemlig stadig. Og motionen skal nok øge dit kalorieforbrug…men det gør det signifikant lettere, hvis du ikke spiser dig til et kalorieoverskud

Så find ud af de mest kalorietætte ingredienser i din madplan…og se om de kan undværes. Jeg er på vej.

På den ene side: kaloriers nødvendighed

Jamen du kan ikke lade være med at bruge kalorier.

Du bruger dem blot på din blotte eksistens: vejrtrækning, fordøjelse ; varmeregulering ; cellefornyelse ; basal bevægelse….ja, at være til.

Mange af de nævnte ting kan du ikke gøre hverken fra eller til for. Der er kun den med bevægelse.. Og her taler jeg ikke om bevægelsen hvor du løfter gaflen med endnu en mundfuld mad eller den, hvor du åbner køleskabsdøren efter flødeskumskagen.

jeg taler om bevægelsen:motion.

Og nej, du skal ikke igang med at løbe marathon. Og du skal heller ikke igang med motion for at tabe dig. Der skal der noget lidt andet til, hvad jeg vil kalde for: den anden side.

Den poster jeg imorgen kl 15:24

Ondt i kroppen

Den der ikke lærer af historien er dømt til at gentage den.

Jeg har skrevet det før…. jeg har oplevet det før.

men jeg har tilsyneladende ikke lært af det.

Om morgenen, når vækuret ringer og man skal stå ud af sengen….de første skridt bør ikke gøre ondt.

et kig på badevægtens pålydende siger stadig 132 kg. Og det er ikke fordi spejlbilledet siger : bodybuilder.

Der er vist et givet svar: se at få gjort noget ved Hjerne; hjerte ; Indkøbskurven.

Det nemmeste at lave om er at lade være. At lade være med at købe chokoladebarer, selvom det er et godt tilbud.

Så hvis du har aktier i Toms, Haribo, Fazer og hvad de ellers hedder på chokolade/slik-markedet….. så sælg!

At lade være med at ikke at gøre noget. jamen god dag til smerter i (hale)ben.

Jeg vil ikke skrive noget om større mål og procestiltag. Det tilløb har jeg lavet et par gange, men det ser ikke ud til, at have givet synderligt i praksis. See some action (og herunder: flere skriblerier på de3faktorer.dk).

hvad, hvorfor, hvordan

Så kører den gamle traver igen.

Hvad vil jeg?     jeg vil gerne smide overflødige kilo.

Hvorfor:
Tilbage til udgangspunktet  (+130 kg)  med, at jeg faktisk har ondt mine fødder og ben om morgenen.  Og den eneste årsag som det kan være.

Hvordan:
Skrive på de3faktorer.dk.
Praktisere hvad jeg skriver om. Store ting som små.

Fuck tabellerne

Bmi og hvad de ellers hedder

Ja du læste rigtigt.

Istedet kig dig i spejlet eller bedre på et billede der er taget dig.

Det er sådan du ser ud. Mm

Ikke med vaskebræt på maven, men med stortromlet vaskemaskine.

Ikke med markerede kindben, men med dobbelthage.

Det er der udgangspunktet er. Nu’et om du vil.

Derfra accepter faktum.

Og ta’ det nemmest gennemførbare tiltag med størst effekt.

Mit vil være: droppe bilslikket og hemmelige kalorier.

Hvordan vedligeholdes overvægt

Jeg kunne nu skrive lange fine sætninger med motiverende ord  ; fylde din læsning med skældsord om hvor åndsvagt det er at gøre dit eller dat.

Det syntes jeg ikke dækker formålet med det jeg gerne vil formidle.

Helt lavpraktisk gælder overvægts-vedligeholdelse om at spise for meget og lave for lidt.

For mig handler det om:

  • bilslik (snack)
    • Ja, jeg falder for supermarkedernes spottilbud og indbydende slikhylder lige ved udgangen.
  • hemmelig mad
    • Ja, det er den slags mad som man helst spiser, når man her alene  eller bringer sig i en position, hvor man kan skovle vingummi i gabet eller knække chokoladepladen i mundrette bidder.
  • Sofaen sidder fast på ryggen.
    • Ja, den er der.

 

Hjerne,hjerte,indkøbskurv = varigt vægttab