Ondt i kroppen

Den der ikke lærer af historien er dømt til at gentage den.

Jeg har skrevet det før…. jeg har oplevet det før.

men jeg har tilsyneladende ikke lært af det.

Om morgenen, når vækuret ringer og man skal stå ud af sengen….de første skridt bør ikke gøre ondt.

et kig på badevægtens pålydende siger stadig 132 kg. Og det er ikke fordi spejlbilledet siger : bodybuilder.

Der er vist et givet svar: se at få gjort noget ved Hjerne; hjerte ; Indkøbskurven.

Det nemmeste at lave om er at lade være. At lade være med at købe chokoladebarer, selvom det er et godt tilbud.

Så hvis du har aktier i Toms, Haribo, Fazer og hvad de ellers hedder på chokolade/slik-markedet….. så sælg!

At lade være med at ikke at gøre noget. jamen god dag til smerter i (hale)ben.

Jeg vil ikke skrive noget om større mål og procestiltag. Det tilløb har jeg lavet et par gange, men det ser ikke ud til, at have givet synderligt i praksis. See some action (og herunder: flere skriblerier på de3faktorer.dk).

hvad, hvorfor, hvordan

Så kører den gamle traver igen.

Hvad vil jeg?     jeg vil gerne smide overflødige kilo.

Hvorfor:
Tilbage til udgangspunktet  (+130 kg)  med, at jeg faktisk har ondt mine fødder og ben om morgenen.  Og den eneste årsag som det kan være.

Hvordan:
Skrive på de3faktorer.dk.
Praktisere hvad jeg skriver om. Store ting som små.

Fuck tabellerne

Bmi og hvad de ellers hedder

Ja du læste rigtigt.

Istedet kig dig i spejlet eller bedre på et billede der er taget dig.

Det er sådan du ser ud. Mm

Ikke med vaskebræt på maven, men med stortromlet vaskemaskine.

Ikke med markerede kindben, men med dobbelthage.

Det er der udgangspunktet er. Nu’et om du vil.

Derfra accepter faktum.

Og ta’ det nemmest gennemførbare tiltag med størst effekt.

Mit vil være: droppe bilslikket og hemmelige kalorier.

Hvordan vedligeholdes overvægt

Jeg kunne nu skrive lange fine sætninger med motiverende ord  ; fylde din læsning med skældsord om hvor åndsvagt det er at gøre dit eller dat.

Det syntes jeg ikke dækker formålet med det jeg gerne vil formidle.

Helt lavpraktisk gælder overvægts-vedligeholdelse om at spise for meget og lave for lidt.

For mig handler det om:

  • bilslik (snack)
    • Ja, jeg falder for supermarkedernes spottilbud og indbydende slikhylder lige ved udgangen.
  • hemmelig mad
    • Ja, det er den slags mad som man helst spiser, når man her alene  eller bringer sig i en position, hvor man kan skovle vingummi i gabet eller knække chokoladepladen i mundrette bidder.
  • Sofaen sidder fast på ryggen.
    • Ja, den er der.

 

Lakrids 

Denne søde masse der efterhånden har fået mange variationer. Den har jeg spist en del af.

En del produkter er faktisk meget nemme at skaffe. Der er ikke en slikhylde med respekt for sig selv som ikke en del lakridsprodukter på sig.

Hvornår indtager jeg så lakrids?  Sidste gang var i bilen, da jeg var alene.

Der var mit mentale helleanlæg. En pause fra det hele. Bare tre minutter hvor jeg kunne hengive mig den mængde lakrids som har fundet vej til indkøbskurven og videre på kassebåndet. Og nu på vej gennem halsen og ned i maven…..for videre ud til fedtdepoterne på mave, baller og lår.

Spisebeslutningen sker jo allerede ved tanken om anskaffelse.

Erkend før du kan ændre.

Egentlig lidt træls at skulle se på ens vaner. Man har dem fordi de gør noget godt for en. Ellers havde man dem ikke til at begynde med.

Men når vanerne har nogle – ja mere passende kan det vel ikke siges – vægtige effekter at ulemperne overstiger fordelene, så er det på tide at se på vanerne.

Hvilken vane vil jeg gerne ændre.   Jeg tror den nemmeste vane at ændre faktisk også er den der giver mest skæve / tomme kalorier for mig:  at spise i smug.

Jeg vil den kommende tid dvæle lidt ved denne smugspisning. Sætte ord på den.  Belyse  den, hive skelletet ud af skabet så at sige.

På den måde vil jeg se på de tankespind der noget de sidste har bragt kiloene tilbage igen.

Så velkommen tilbage til Bloggen.

Hjerne,hjerte,indkøbskurv = varigt vægttab