Tip 28: De søde sager

Skal man forsage alt det søde og leve af riskiks og vand?

Gu skal man ej,  det vil på lang sigt bare medføre modreaktioner overimod nøddecreme og chokoladebar.

Så hellere købe godt brød med kostfibre/fuldkorn og derpå komme en god kvalitetsmarmelade.
Kommer du brødet på brødristeren først så får endda fat på nogen andre smagsnuancer i brødet end bare “koldt brød”.

Når “søde sager” menes decideret slik, så har alle vel bare en gang mellem lovet sig selv:  bare lige 5 stykker…..men vupti så var posen tom.
Det optimale er naturligvis undladelse af slikkøb, men det ville være realitetsfornægtelse at gennemføre dette store skridt på én gang.

Hvad med et lille skridt:   Køb en ordinær pose slik (altså ikke family-size og Co). Åben posen og smid 5 stykker slik ud. Spis nu resten med nydelse dvs. hold pause mellem hvert stykke og smag det som du har i munden lige i nu’et.
Skulle det ske, at slik kommer i indkøbskurven næste gang, så smid 6 stykker ud og nyd resten.
Gæt lige hvad du skal gøre næste gang du “kommer til” at købe slik 🙂

Bare lige to tip på en dag, hvilket jeg håber er i orden med dig.  🙂

2 tanker om "Tip 28: De søde sager"

  1. Hej Eva

    tak for din kommentar.

    Naturligvis kan man nøjes med et stykke.

    Prøv at spise med fuldt nærvær! Brug tid!
    Se på chokoladen: beundre dens form og farve;
    Sæt næsen til chokolade og sans dens duft;
    føl på chokoladen, mærk dens hårdhed og samtidige blødhed
    Bid et stykke af chokoladen og lyt til hvordan det lyder.
    lad nu smagssansen give en god chance til at smage hele buketten af smag, som der i chokoladen.

Skriv et svar