Tip 87: planlæg pauser

Overskriften lyder næsten som en kedelig stogs-plan, men det behøvedes det sandelig ikke være….og selve planlægningen behøvedes ikke fylde mere end små ideer som kan i værksættes her&nu.

– Hold en “rygepause”, selvom du ikke ryger, men du går en tur rundt om bygningen istedet.
– Gå en tur til en anden etages kontorforsynings-rum…naturligvis trappen
– Lad kaffekanden stå i køkkenet og hent én kop ad gangen
– Ha’ altid et æble i tasken (husk at spise det hver dag).

Du kan se ud fra ovennævnte eksempler, at planlægning egentlig ikke behøvedes at være de store forkromede planer.   Det kan også bare være små ændringer, som gør at du bruger dine pauser på en anden måde og du via ændringerne indlægger pauser du anede du havde.

2 tanker om "Tip 87: planlæg pauser"

  1. Tak for en rigtig god side, som jeg besøger dagligt næsten. Du har ganske ret, det behøver ikke være store forkromede planer, man kan gøre det i det små. Jeg er nu nødt til at være mere struktueret, hvis jeg skal komme nogen vegne. Jeg har købt en skridttæller, og nu går der sport i at få gået så meget som muligt. Og der kan dine forslag om gode undskyldninger for at gå jo også bruges.

  2. Hej Deborah

    Ang. skridttæller, så kan jeg fortælle, at der i visse mobiltelefoner er indbygget skridttæller. Det gælder for Sony Ericsson C905 og andre modeller fx kan man for små penge købe fitness-programmer (bl.a. skridttæller) til Apples Iphone.

Skriv et svar