Crosstræner

Det kan godt være, at det er lang tid siden, at jeg skrev om wii inkl. fordele…..men det er endnu længere siden, at jeg er kommet ind på crosstræneren og hvad jeg laver med den.

Den bruger jeg faktisk ganske meget.  sammen med et afsnit af tvserie fx Alias eller 24timer er der sikret temmelig meget underholdning, mens jeg okser afsted.

Det jeg syntes er fedt ved netop den crosstræner jeg har købt er, at jeg sætte den op til computeren under træningen.  På den måde får jeg registreret: tid, distance, hastighed, modstand, kilojoule-forbrug og puls.

Og ja, der dannes data i stride strømme og nu vil jeg ikke kede jer med mine detaljerede træningsdata, men alene lige fremhæve et ganske nydeligt resultat idag.

Den 9. februar 2010 kørte jeg et tilpasset intervaltræningsprogram.
Præcis det samme program kørte jeg igennem idag 21. marts. Og min puls ser ganske nydelig ud:

Grøn linje: 9. februar ; rød linje: 21. marts

Mit mål med dagens træning var netop at opnå samme distance med samme modstandsmønster og træningstid…og ad den vej se om jeg er blevet bedre til at gennemføre træningen dvs. har jeg fået bedre kondition.

Svaret må være et afgørende ja.

For mig giver det et usigeligt kick at vide al den fysisk aktivitet jeg laver giver en bedre kondition.

Husk lige på, at jeg cykler til/fra arbejde (ca. 16 kilometer) på hverdage; 2 gange om ugen går jeg til volleyball; et par gange om ugen giver jeg crosstræneren en tur…og så spiller jeg lidt Wii EA Active hhv. Wii Fit+, når jeg ikke orker andet.

Når vi rammer aprilmåned ved denne tid, så tager jeg lige testen en gang til og ser om pulsen har fået endnu et nyk ned af.

En rigtig dejlig weekend er ved at nærme sin afslutning…… Og imorgen lidt cykling og volleyball.

NB: Jeg har cyklet så meget det seneste år, at jeg slidt mit baghjulsdæk op, så det skal jeg også have skiftet.

www.de3faktorer.dk

Skriv et svar