Tal igen igen

Jamen det bliver sjovere og sjovere at kigge på min puls….altså nok mest for mig selv.

Andre kan vel bedst bruge mine grafer og tal til ved selvsyn se, at gentagen fysisk aktivitet med forholdsvis korte intervaller gavner konditionen.

Det er dette program jeg nu har gennemført 3 gange med 1 måneds mellemrum.

Programmet startet i den middeltunge ende og arbejder sig roligt op til maksimalmodstand…for “nedstige” til det middeltunge igen. Kettler kalder programmet noget så romantisk for Himalaya…..jeg har såtilgengæld lige tweaket programmet til noget ekstra udfordring dvs. lagt noget mere modstand.

blå graf: 27. feb; grøn graf: 1. apr; rød graf: 1. maj

Til hastighedsgrafen jeg lige fortælle, at den 27. februar bare kørte programmet uden specielle tanker omkring træningen.
Den 1. april havde jeg bare lyst til at give den en skalle, hvilket resulterede, at jeg havde kræfter til at komme noget længere.
Idag 1. maj lavede jeg en aftale om at jeg ikke bare skulle tonse der ud af, men holde mig til de mellemtider fra 1. april.

Derfor er det helt naturlig, at grafen for 27. februar ligger under de to andre.
Udsvinget i starten af de røde og grønne grafer skyldtes, at jeg holdte en for lav hastighed og for kompensation, så var jeg nød til at speede noget op inden jeg mødte første mellemtid på 5 minutter.

blå graf: 27. feb; grøn graf: 1. apr; rød graf: 1. maj

Den graf jeg er allergladest for er pulsgrafen. Den 27. februar fik pulsen sig en ordentlig omgang…og jeg kom den 1. april med en lavere puls ovenikøbet længere.  Idag trumfede jeg begge de to tidligere gange…ovenikøbet særlig i den sidste halvdel, hvor pulsslagene blev reduceret ved ca. 2 kilometers træning…og i den tidligere træning øgedes pulsfrekvensen…men i den nyeste forblev den lav.  Det syntes jeg bare er så godt.

Crosstræning er god træning. Kun overgået af volleyball og den daglige cykeltur, som i en skøn symbiose ligesom skaber grundbunden for en øget kondition.

Skriv et svar