Huset Markedsføring: UKLAR TALE GIVER DÅRLIGE FØDEVARER


Warning: Use of undefined constant user_level - assumed 'user_level' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/www/de3faktorer.dk/wp-content/plugins/ultimate-google-analytics/ultimate_ga.php on line 524

UKLAR TALE GIVER DÅRLIGE FØDEVARER

via Huset Markedsføring: Vis.

Jep, fødevareindustrien og detailhandlen kan gøre noget uden, at det politiske univers skal væltes.  Ligesom de indfasede den misvisende GDA-vildledning, så kan den udfases igen!   Det er INGEN – gentager- INGEN der har tvunget fødevareindustrien at starte det største fødevare misinformation koncept i den vestlige verden på noget som helst tidspunkt i verdenshistorien.

Hvis en ny regering skal til for at fødevareindustri og detailhandel fatter, at forbrugerne ikke ønsker vildledning, så lad en ny regering komme til! Hellere igår end imorgen.

Hvis du ikke ved, hvad GDA er, så gå ud i køkkenet og se på den nærmeste vare som du udemærket godt at der nok skal minimeres indtagelse af, såfremt du ønsker et vægttab.

Fx Toms Guldbarre, hvor man har 45 gram chokoladebar, men portionen er angivet pr. 25 gram….vældig realistisk.  er der nogen af jer, som nogensinde har nøjedes med 55% guldbarre?  Det burde man måske gøre…men gør man det.

Har du ikke helt forstået det misvisende i GDA-konceptet endnu, så ta et kig på youtube:

Stop nu det afgiftscirkus!


Warning: Use of undefined constant user_level - assumed 'user_level' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/www/de3faktorer.dk/wp-content/plugins/ultimate-google-analytics/ultimate_ga.php on line 524

Jyllandsposten har begået artikel om at visse partier kun kan finde ud af at skrue på afgiftsskruen i folkesundhedens tegn.

Hvor er det dog ideforladt og fløjtende ligegyldig for afgiftsøgelser ændrer for så vidt ikke noget ved forbruget, da der istedet hentes varerne udenfor landets græner (og så går staten glip af både moms og afgifter).
En afgiftssænkning hjælper heller ikke et klap, da detailhandlen bare øger priserne alligevel. Se Skattereformen: prisen (en lille ledetråd: før nytår kostede 1½ liter sodavand 19,95 i Føtex og DøgnNetto)

Hvis man virkelig vil gøre noget for folkesundheden, så skal man bruge tre ret enkle teknikker. Og værktøjerne er allerede tilstede. De skal såmend bare bruges på en anden måde.

Forretninger laver masser af salgsstatisikker om hvor meget der sælges og en del tid på at finde ud af hvor en varer skal stilles for at sælge mest.  Med sidstnævnte ved man samtidig hvor varerne sælger mindst. Og med salgsstatistikkerne ved om salget stiger hhv. falder.

Det jeg taler om er naturligvis, at fødevaremyndighederne skal tjekke salgstal for usunde fødevarer…og ikke bare termometre og “selvkontrol”-skemaer.   Brug ressourcerne proaktiv istedet for reaktiv.   Og når butikkerne ikke kan finde ud af at sælge mindre usunde fødevarer, så frem med bødeblokken, fjerne den schweitzerosthullede glade smiley osv osv.  Fremhæv de butikker som reelt gør noget for folkesundheden!  Elitesmileyer gives de supermarkeder som sælger sunde fødevarer og færrere af de usunde!

Et andet trick er, at man simpelthen gennemfører et forbud mod salgsfremmende aktiviteter som man kender fra Tobaksområdet!
Og mere skal der vist ikke siges til det.

Og det sidste er naturligvis en udlugning af mærkelig af fødevareproducentopfundne mærker som er ganske indholdsløse hhv. misvisende. Behøvedes jeg at nævne GDA-mærket, som jeg kærlig kalder:  Generel Daglig Advarsel.